سيگار و ناتواني مردان


 





 
اگر بيماري‌هاي عروق مغزي يا بيماري‌هاي قلبي عروقي و ابتلا به انواع سرطان‌ها انگيزه شما را در ترک سيگار تقويت نمي‌کند، به اين خبر توجه کنيد: سيگار کشيدن به مدت طولاني و وابستگي به سيگار، موجب بروز اختلال عملکرد جنسي مردان مي‌شود.
مرداني که روزانه يک پاکت سيگار مي‌کشند، 40درصد بيشتر از مرداني که سيگار نمي‌کشند به اختلال عملکرد جنسي و در واقع اختلال نعوظ دچار مي‌شوند. پژوهشگران مي‌گويند، نيکوتين موجود در سيگار و مواد ديگر حاصل از سوختن کاغذ سيگار، موجب تنگي عروق آلت تناسلي مي‌شود و خونرساني اين عضو مختل مي‌شود و به همين علت فرد سيگاري به اختلال عملکرد جنسي مبتلا مي‌شود. امروزه تخمين زده مي‌شود فقط در آمريکا از هر 100 نفر مرد بزرگسال، دو نفر به ناتواني جنسي به صورت اختلال نعوظ دچارند که با افزايش سن احتمال و شدت بروز آن افزايش مي‌يابد.

با مطالعه‌اي که در استراليا و آمريکا درباره حدود 8000 مرد 16 تا 59 سال انجام گرفت، مشخص شد، افرادي که روزانه کمتر از يک پاکت سيگار مي‌کشند، 24درصد و کساني که روزانه حداقل يک پاکت سيگار مي‌کشند، دست کم 40درصد بيشتر از ديگران به ناتواني جنسي مبتلا مي‌شوند. البته سيگار کشيدن عوارض ديگري هم دارد از جمله افزايش احتمال ابتلا به بيماري عروقي و قلبي، آسيب به اعصاب و اختلال هورموني که هرکدام خود عامل مهمي‌براي بروز ناتواني جنسي مردان است. ازسويي ديگر، سيگار کشيدن به ويژه در افراد در معرض خطر، احتمال ابتلا به بيماري پرفشاري خون را زياد مي‌کند و همين موضوع موجب مصرف داروهاي ضد فشارخون و برخي از آنها نيز موجب بروز ناتواني جنسي در مردان مي‌شوند که علت آن اختلال خون‌رساني است. کارشناسان بر اين باورند که رعايت سبک زندگي سالم و پرهيز از رفتارهاي پرخطر مانند وابستگي به سيگار از بروز چنين عوارضي مي‌کاهد.
منبع:http://www.salamat.com